8 ایده فوق العاده برای جذب مشتری کافی شاپ

صنعت قهوه به ویژه در مورد کافی شاپ ها یک تجارت پر رونق محسوب می شود. تنها در یک دهه گذشته تخمین زده شده است تا تعداد کافی شاپ های جهان 400 درصد تا سال 2024 رشد خواهد داشت. در حالی که در صنایع دیگر چنین رشدی را تجربه نخواهند کرد. به طور کلی روزانه افراد زیادی هستند که به کافی شاپ ها مراجعه می کنند. حال ممکن است این سوال برای صاحبان کافی شاپ ها ایجاد شود که چگونه می شود درصد جذب مشتری کافی شاپ را افزایش داد؟ با رعایت 8 نکته اساسی می توانید مشتریان خود را افزایش بدهید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آریاگستر به 8 نکته مهم برای جذب مشتری کافی شاپ می پردازیم.

قیمت ها را مقرون به صرفه نگهدارید

جذب مشتری کافی شاپ

اولین و مهم ترین نکته برای جذب مشتری کافی شاپ قیمت های مقرون به صرفه می باشد. سعی کنید میزان خدماتی که ارائه می دهید را افزایش بدهید تا برای تمام قشر جامعه در کافی شاپ خود قهوه ای داشته باشید. به طور کلی هیچ چیز نمی تواند مانع فروش قهوه و محصولات شما شود مگر اینکه قیمت بالا یا کیفیت بدی داشته باشید. به طور خلاصه سعی کنید میزان کیفیت خدمات خود را افزایش بدهید و قیمت های منصافانه نیز داشته باشید، اینگونه بدون شک و بدون هیچ نوع تبلیغات خاصی، خود مشتریان به سراغ شما می آیند.

بیشتر بخوانید : آموزش میکسولوژی و بارتندری 

خدمات رایگان به مشتریان ارائه بدهید

برای جذب مشتری کافی شاپ بهتر است کنار خدمات پولی خود، نوشیدنی یا کیک کوچک رایگان نیز سرو کنید. اینگونه ممکن است سود نهایی خود به طور قابل توجهی کاهش بدهید اما با این کار مشتریان بیشتری جذب شما خواهند شد. همان طور که در ابتدا گفت هر چه قدر تنوع در خدمات خود داشته باشید، قطعا مشتریان بیشتری را نیز به خود جذب خواهید کرد.

منو خود را همیشه تغییر و آپدیت کنید

جذب مشتری کافی شاپ

یکی دیگر از روش های جذب مشتری کافی شاپ به روز بودن منو می باشد به عنوان مثال نوشیدنی های فصلی را نیز به منو خود بگنجانید. به طور کلی با تغییر منو و اضافه کردن غذا، نوشیدنی و کیک های جدید با اسم های وسوسه انگیز باعث می شود تا مشتریان زیادی بخواهند آنها را تست کنند. بنابراین سعی کنید ایده های جدیدی برای منو کافی شاپ خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید : 14 ترفند مهم جوشکاری که باید بدانید + تصویر

در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید

امروزه 90 درصد از مردم روزانه ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند و حضور شما در شبکه های اجتماعی به عنوان مثال در اینستاگرام باعث می شود به طور کاملا رایگان تبلیغات کنید و مشتریان زیادی را به خود جلب کنید. همان طور که می دانید مخاطب تلویزیون و رادیو نسبت به شبکه های اجتماعی به مراتب کمتر می باشد بنابراین تلویزیون ، رادیو و روزنامه برای شناخته شدن کسب کار دیگر موثر نیستند. با فعالیت روزانه در شبکه های اجتماعی علاوه بر تبلیغات رایگان می توانید مشتریان زیادی را نیز با کسب و کار خود آشنا کنید. سعی کنید به طور روزانه از محل کسب و کار خود، نوع محصولات و منو کافی شاپ را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

دکوراسیون و مکان کافی شاپ

یکی دیگر از مهم ترین نکته برای جذب مشتری کافی شاپ ، دکوراسیون می باشد. محیط و دکوراسیون داخلی کافه ‌ها نقش خیلی پررنگی را در جذب مشتری دارند. در واقع این دکوراسیون داخلی کافی شاپ هست که می‌تواند آن را  به یک مکان دنج تبدیل کند. بنابراین برای طراحی داخل کافی شاپ سعی کنید از چند طراح داخلی کمک بگیرید. به طور معمول سعی کنید در کافی شاپ خود از رنگ های گرم استفاده کنید تا مشتریان احساس راحتی و آرامش کنند. همچنین مکان و موقعیت کافی شاپ نیز موثر می باشد. سعی داشته باشید کافی شاپ خود را در مکانی تاسیس کنید که رفت و آمد زیاد باشد. همچنین تاسیس کردن کافی شاپ نزدیک به یک دانشگاه می تواند سود بسیار زیادی برای شما داشته باشد. به طور کلی هرچه قدر تردد در محل کافی شاپ شما بیشتر باشد قطعا کسب و کار شما دیده خواهد شد و در نهایت از سود خوبی برخوردار می شوید.

مرتبط بخوانید : 3مهارت برای اینکه چگونه یک آشپز حرفه ای شویم؟

یک وبسایت برای کافی شاپ خود طراحی کنید

به طور کلی امروزه اکثر کسب و کار های کوچک و بزرگ دارای یک وبسایت هستند. همچنین با داشتن وبسایت می توانید به مشتریان خود خدماتی آنلاین نیز ارائه کنید به عنوان مثال رزرو آنلاین از طریق وبسایت نیز می تواند این امکان را به مشتریان خود بدهد تا بدون تماس برای خود یک میز رزرو کنند. به طور کلی سعی کنید وبسایت خود را طوری طراحی کنید که هم برای کامپیوتر و هم برای گوشی بهینه شده باشد. اگر موارد بالا را رعایت کنید شک نداشته باشید که کافی شاپ شما جزء معروف ترین ها خواهد شد. همان طور که در قسمت شبکه های اجتماعی گفته شد برای کسب بهترین نتیجه باید روزانه بر روی سایت و صفحه های اجتماعی خود کار کنید. شاید در ابتدا نتیجه مطلوبی کسب نکنید اما در دراز مدت شبکه های اجتماعی و وبسایت شما به یک منبع جذب مشتری کافی شاپ تبدیل می شوند. بنابراین کمی حوصله و صبور باشید.

هدیه و خدمات رایگان فراموش نشود

همه افراد چیزهای رایگان را دوست دارند. بنابراین ، نیازی به گفتن نیست که ارائه نمونه های رایگان و هدایای نوشیدنی ، دانه های بسته بندی شده و غیره راهی عالی برای ایجاد ترافیک به فروشگاه شماست.

یک برنامه وفاداری مشتریان ایجاد کنید

شاید برایتان پیش آمده باشد که از یک رستوران خرید کنید و به شما بگویند: «فاکتور را نگه دارید و دور نیندازید. به ازاء هر ده فاکتور، یک وعده مهمان رستوران هستید. به این نوع سیاست در کسب و کار، برنامه وفاداری مشتریان می گویند اینگونه می توانید به راحتی مشتریان خود را تشویق کنید تا دفعات بعد به کافی شاپ شما نیز دوباره مراجعه کنند.  به طور کلی اصطلاح برنامه وفاداری مشتری بسیار کلی است و هر نوع تلاش برای وفادار کردن مشتریان را شامل می ‌شود.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید روش های جذب مشتری کافی شاپ متعددی وجود دارد مهمترین فاکتور آنها دکوراسیون، مکان، نوع و نحوه ارائه خدمات می باشد که باید به آنها نسبت به سایر موارد بیشتر دقت داشته باشید. همان طور که می دانید بیشتر کافی شاپ های موفق اکثر در مرکز شهر و کنار دانشگاه ها تاسیس شده اند بنابراین قبل از تاسیس کافی شاپ، خوب میزان تردد را ارزیابی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.