سه مهارتی که کیفیت کار شما را بهبود می‌بخشد

سه مهارتی که کیفیت کار شما را بهبود می‌بخشد

پرورش مهارت‌های مناسب، در شغل شما تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد؛ این مهارت‌ها می‌توانند باعث ترفیع در شغل شما شده یا باعث شوند تا شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید؛ اگر این مهارت‌ها را پرورش ندهید باعث می‌شود که شما در شغلی که دوست ندارید مشغول به کار شوید یا اینکه فرصت‌هایی را که منتظر به دست آوردن آن‌ها بودید را از دست بدهید.

اما سوال اینجا است که مهارت‌های مناسب کدام هستند؟ چه شما یک حرفه‌ای کارآزموده هستید یا به تازگی وارد نیروی کار شده‌اید، این سه مهارت در هرصورت به شما کمک شایانی خواهد کرد:

۱. تمرکز

کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب “کار عمیق”، منافع تمرکز شدید، هنگامی که غرق در کار هستید را مشخص می‌کند.

نیوپورت با سه دلیل مثال می‌زند که چرا این مهارت، مهارتی بسیار ارزشمند است. اول اینکه، این دوره از تلاش‌های متمرکز به شما اجازه می‌دهد تا بهره‌ورتر باشید. دوم اینکه، اکثر مردم تمایل دارند تا کارهای آسان‌تر را به جای کارهای سخت‌تر انجام دهند؛ این مهارت باعث می‌شود تا در مقابل این تمایلات ایستادگی کنید. سوم اینکه، این مهارت، استفاده شما از استعدادهایتان را به حداکثر می‌رساند.

 چگونه این مهارت‌ را توسعه دهید؟

 هنگامی که شما به طور مداوم به خاطر رفتن به جلسات حواستان پرت می‌شود تقریبا غیرممکن است که بخواهید بر روی کاری تمرکز کنید. این مشکل را با در نظر گرفتن بخشی از روز برای تمرکز بر روی کار حل کنید و در این زمان مشخص، از رفتن به هرگونه جلسه‌ای خودداری کنید. به دنبال یک زمان دو ساعته در روز بگردید که در آن زمان، تنها فکر کرده و بر روی کار تمرکز کنید.

سپس محیط اطراف خود را به شکلی تنظیم کنید تا بتوانید بدون هیچ‌گونه وسوسه‌‌ای بر روی وظایف دشوار خود تمرکز کنید. مثلاً گوشی خود را بر روی حالت هواپیما گذاشته و اعلانات رایانه خود را خاموش کنید.

۲. پذیرای بازخوردها باشید

اگر شما به انتقاداتِ کار خود گوش فرا ندهید، هرگز در کار خود رشد نخواهید کرد. در این صورت مردم نه تنها تمایلی به کار با شما نخواهند داشت، بلکه ممکن است که مشاوره‌های شما را نیز در نظر نگیرند.

 چگونه این مهارت را توسعه دهید؟

هین و استون پیشنهاد می‌کنند که به جای اشتباه دانستن حرف دیگران، راهبرد دیگری را مورد‌استفاده قرار دهید و بگویید که “این انتقاد شما جالب توجه است، من می‌خواهم درک بیشتری داشته باشم که چرا ما سر این موضوع باهم اختلاف داریم.” با درخواست جزئیات، شما می‌‎توانید رفتار‌های ریشه‌ای و مشاهداتی را که منجر به این قضاوت شده است را درک کنید.

۳. مسئولیت‌پذیر بودن

اینکه شما با شور و اشتیاق برای پروژه‌ای جدید داوطلب شوید یک طرف ماجرا است و طرف دیگر ماجرا به اتمام رساندن آن پروژه است.

بر اساس یک تحقیق بر روی تعهد بیش از حد، دانستن اینکه پروژه‌های بعدی چه مقداری از زمان ما را می‌گیرند بسیار سخت خواهد بود، به همین دلیل ما یک پروژه را دست کم می‌گیریم و انتظار داریم که در آینده وقت بیشتری داشته باشیم. علاوه‌ بر آن مردم معمولا مقدار زمانی را که یک پروژه نیاز دارد را دست کم می‌گیرند.

 چگونه این مهارت را توسعه دهید؟

تعیین کنید که یک پروژه چه مقدار زمان می‌برد، سپس ۲۵ الی ۵۰ درصد به آن زمان اضافه کنید و سپس وعده آن را در پایانی طولانی‌تر برآورد کنید. در بهترین حالت ممکن، شما زودتر از موعد مقرر کار را تمام می‌کنید.

اگر به طور مرتب در معرض محدودیت‌ها قرار می‌گیرید، برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس بهترین وضعیت‌ها قرار ندهید. به این ترتیب شما با این‌گونه برنامه‌ریزی، به جلسات غیرمنتظره و محدودیت‌های خود رسیده و به عنوان شخصی کاملا قابل اعتماد شناخته می‌‌شوید.

امتیاز به مطلب
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.