آموزش جوشکاری ورق استیل نازک [ویدئو +تصویر]

آموزش جوشکاری ورق استیل نازک برای جوشکاران همواره یک چالش بزرگ بوده است ما در این مطلب در مورد این اینکه چگونه میتوان ورق های نازک زیر یک میلیمتر را با استفاده از فرآیند جوشکاری آرگون به یکدیگر جوش داد با شما خواهیم بود .

ویژگی ورق نازک استیل

ورق استیل نازک، یکی از مقاطع فولادی با ضخامت کمتر از یک میلی‌متر است. ورق استیل  ضمن مقاوم بودن در برابر خوردگی، استحکام کششی و مقاومت به سایش بالایی دارند. ورق‌های استیل قابل بازیافت هستند و طول عمر آن‌ها بالاست.و میتوانند براساس سطح صاف و صیقلی این مقاطع، عامل دیگر کاربرد فراوان در حوزه‌های مختلف است.

 

ورق های استیل میتوانند با استفاده از فرایندهای مختلف دارای رنگ های متنوعی باشند برای نمونه میتوان با آبکاری و یا روش رنگ آمیزی  PVD ورق ها را به رنگ هاط طلایی  نقره ای و برنزی تغییر داد.

یکی از جدید روش­ها برای رنگ کردن فلرات آبکاری PVD است. PVD مخفف Physical Vapor Deposition به معنی “رسوب فیزیکی بخار” است که با نام­­های “آبکاری در خلاء” و “آبکاری بخاری” نیز شناخته شده است. آبکاری PVD در صنایع مختلفی مثل هواپیماسازی، لوازم خوردرو، قطعات موشک و ماهواره، شیرآلات، جواهرسازیی، شیشه سکوریت، صنعت ساختمان مانند تولید و پوشش دهی دستگیره درب و دستگیره کابینت و… مورد استفاده قرار می­گیرد. مکانیسم این روش پیچیده است اما به زبان ساده میتوان گفت که در تکنیک PVD یک ماده جامد (فلز نیترید تیتانیوم) به فاز بخار تبدیل شده و بر روی یک بستر پخش می­شود. به طوری که یک لایه نازکی از آن سطح را میپوشاند.

نحوه جوشکاری ورق نازک استیل 

زمانی که میخواهید روی ورق های نازک استیل جوشکاری کنید می بایست به دلیل ضخامت پایین قطعه قوس الکتریکی را کنترل کنیم تا قطعه سوراخ نگردد ، برای این کار می توانیم از اینورترهای جوشکاری پالسی استفاده کنیم تا قوس قابل کنترل باشد می توانید آموزش جوشکاری ورق نازک استیل را بیاموزید.
 
فلاپ سمباده ای برای پرداخت کاری
فلاپ سمباده ای برای پرداخت کاری
 
 
 

اما آیا میتوان ورق های استیل نازک رو با اینورترهای معمولی جوش داد ؟

برای این کار ما روی یک قطعه استیل با رنگ طلایی و ضخامت یک میل هم با فیلر و هم بدون فیلر عملیات جوشکاری انجام دادیم و با استفاده از فلاپ سمباده ای عملیات پرداخت را نیز انجام دادیم .
 

جمع بندی 

جوشکاری ورق های  استیل نازک بدلیل اینکه در دکوراسیون و سازه های تزئینی مورد استفاده قرار میگیرد مورد توجه جوشکاران است این مطلب به شما کمک خواهد کرد چگونه با آموزش جوشکاری ورق استیل نازک این کار را بدرستی انجام دهیم . 
5/5 - (5 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.