به وب سایت آموزشگاه آریا گستر (آریاوش) خوش آمدید

نازی آباد خ مدائن خ بدلی گیوی پلاک ۱۲
تهران ُ،ایران

دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور است که کنکور ندارد و فقط بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) در دو نوبت روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد. دیگر ویژگی منحصربه‌فرد این دانشگاه این است که فقط برای مقطع کاردانی پیوسته پذیرش دارد.

شرایط ثبت‌نام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

مدرک تحصیلی موردنیاز

حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز برای کلیه رشته‌های کاردانی پیوسته، مدرک کاردانش، فنی و حرفه‌ای و یا دیپلم فنی و حرفه‌ای نظام قدیم است.

یکی از نکات مهمی که در ثبت‌نام این دانشگاه باید به آن توجه نشان دهید این است که دانش‌آموختگان مقاطع تحصیلی بالاتر و یا افرادی که مدرک پیش‌دانشگاهی یا نظری نظام جدید یا قدیم را دارند نمی‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

قوانین نظام‌وظیفه

ازآنجاکه برای مقطع کاردانی معافیت تحصیلی صادر نمی‌شود، برای ثبت‌نام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید دارای کارت پایان خدمت، معافیت موقت اعتباردار و یا معافیت دائم داشته باشید.

البته دانش‌آموزانی که به‌طور پیوسته مشغول تحصیل بوده مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشند تا یک سال فرصت دارند در دانشگاه پذیرفته شوند. در این زمان درصورتی‌که غیبت نداشته باشند می‌توانند تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهند.

قوانین کامل‌تر را در مورد معافیت تحصیلی از مطلب «شرایط ثبت‌نام دانشگاه» بخوانید.

زمان ثبت‌نام

زمان ثبت‌نام این دانشگاه در اوایل خردادماه هرسال است و راهنمای ثبت‌نام در این زمان در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

توجه داشته باشید که ثبت‌نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای مستقل از ثبت‌نام دانشگاه‌های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

برای ثبت‌نام باید به وب‌سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه فنی و حرفه‌ای کلیک کنید.

رشته‌های بدون کنکور فنی و حرفه‌ای

درصورتی‌که داوطلب انتخاب رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه هستید، باید رشته‌های مرتبط با رشته دیپلم خود را انتخاب کنید. فهرست رشته‌های مرتبط با هر یک از رشته‌های دانشگاهی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام فنی حرفه ای نوشته شده‌اند.

این دانشگاه در ۳۰ رشته بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد:

[الکترونیک، الکتروتکنیک، کامپیوتر، ساخت و تولید، نقشه‌کشی عمومی، مکانیک خودرو، صنایع فلزی، تأسیسات، صنایع چوب و کاغذ، ساختمان، نقشه‌کشی معماری، نقشه‌برداری، صنایع شیمیایی، متالوژی، سرامیک، معدن، الکترونیک و مخابرات دریایی، حسابداری بازرگانی، امور اداری، کودکیاری، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، تربیت‌بدنی، گرافیک]

توجه داشته باشید که این رشته‌ها صرفاً رشته‌های اصلی بوده و هر یک دارای زیرشاخه‌های متعددی هستند که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام نوشته شده است.

 

تسهیلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای

این موسسه غیردولتی بوده و تعهدی در قبال مسکن، خوابگاه و غذای دانشجویان نمی‌پذیرد؛ اما بعضی واحدها دارای خوابگاه یا سرویس رفت‌وبرگشت بوده و یک یا دو نوبت غذای دانشجویان را تأمین می‌کنند.

درصورتی‌که برای دانشگاه مقدور باشد به دانشجویان وام تحشصیلی و وام شهریه تعلق خواهد گرفت. برخی واحدها برای دانشجویان برتر تخفیف شهریه دارند.

امکان تغییر رشته و انتقال برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد، اما رشته انتخابی دانشجو باید از میان رشته‌های همان گروه آموزشی بوده و دانشگاه مقصد نیز باید صرفاً از میان دانشگاه‌های غیردولتی باشد.

تسهیلات دقیق هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌طور دقیق در صفحه ۱۰۴ دفترچه راهنمای ثبت‌نام ذکر شده است. در صورت نیاز می‌توانید مراجعه کرده و تسهیلات دانشکده موردنظر خود را بررسی کنید.

 

دیپلم های کاردانش 

امتیاز به مطلب
تماس مستقیم با مشاور