فلزات قابل جوشکاری با آرگون چیست؟

اگر می خواهید بدانید چه فلزاتی را میتوانید با جوشکاری آرگون جوش دهید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید . 

تنوع در ساختار اتمی فلزات و همچنین نقاط ذوب آنها با یکدیگر متفاوت است  و همین امر منجر شده جوشکاران در سردگمی انتهاب یک فرایند جوشکاری باشند . جوشکاری آرگون نیز از این قانون مستثنی نیست و نوع فرایند و انواع تکنیک های جوشکاری در آرگون باعث شده تنوع بالایی از فلزات در این فرایند قابیلت جوشکاری داشته باشند.

جوشکاری آرگون فلزات کم کربن 

فولادهای کم کربن یکی از پر مصرف ترین نوع متریال های مصرفی در صنعت است که امکان جوشکاری آن توسط فرایند تیگ قابل اجراست . ضخامت های متنوع ،سازه های مختلف و کاربردهای بسیار این فلز باعث شده بتوان با فرایندهای جوشکاری معمولی و در ضخامت های پایین جوشکاری تیگ پالسی آن را انجام داد.

 

جوشکاری تیگ برای فولادهای زنگ نزن ( استنلس استیل )

یکی دیگر از فلزات پرکاربرد در جوشکاری تیگ فولادهای زنگ نزن است این نوع فلزات که در صنایع پیشرفته ، صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد یکی از متریال پرمصرف در فرایندهای تیگ می باشد. خصوصیات و رفتارهای این فلز به شدت با این نوع جوشکاری سازگار است و میتوان با تکنیک های مختلف هم در ضخامت ها پایین و هم در ضخامت های بالا قابلیت جوشکاری دارد.

دانلود جدول انواع فولادهای ضد زنگ با فرایند تیگ همراه با نوع فیلر مصرفی

جوشکاری آرگون آلومینیوم

یک دیگر از عناصری که قابلیت جوشکاری با آرگون را دارد ، آلومینیوم یکی از خاص ترین فلزات در زمان جوشکاری است . این فلز به خاطر ماهیت رسانایی و انتقال گرما نیاز به تمهیدات و فرایند خاص در جوشکاری است اولین نکته اینکه نیازمند جوشکاری تیگ با جریان AC  است  این جریان ابتدا باستی عملیات اکسیداسیون را انجام داده و سپس با ایجاد گرما روی قطعه کار و تشکیل مذاب شرایط را برای اتصال فراهم نماید.

اگر علاقمند آموزش جوشکاری آلومینیوم هستید ما می توانیم در کنار شما باشیم 

جوشکاری مس ، برنج و برنز با فرایند تیگ

می‌توان مس، برنج و برنز را با استفاده از روش جوشکاری تیگ (GTAW) یا جوشکاری آرگون در محیطی همراه با  گاز محافظ جوش داد. این روش برای جوشکاری این فلزات به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. با این حال، برخی نکات مهم در مورد جوشکاری این آلیاژها با تیگ وجود دارد:

‏1. حفاظت اتمسفری – برای جوشکاری مس و آلیاژهای آن مانند برنج و برنز، لازم است از یک گاز محافظ خنثی مانند آرگون یا هلیوم استفاده شود تا از اکسیداسیون فلز در حین جوشکاری جلوگیری کند.

‏2. الکترود تنگستن – برای جوشکاری این فلزات باید از الکترودهای تنگستن با درصد بالای تُریم استفاده شود تا از آلودگی قوس جلوگیری شود.

‏3. پیش گرم کردن – برای جلوگیری از ترک خوردگی، پیش گرم کردن قطعات قبل از جوشکاری ممکن است برای برنز لازم باشد.

 
 

‏با رعایت نکات فنی و استفاده از تجهیزات و مواد مصرفی مناسب، جوشکاری تیگ یک روش مناسب و قابل اعتماد برای اتصال مس، برنج و برنز است.

نتیجه گیری

تنوع فلزات قابل جوشکاری با آرگون قابل توجه است و هر کدام نیاز به آموزش و مهارت های خود را دارد و به طبع کمک به افزایش درآمد جوشکاری خواهد کرد . حتی اگر تصمیم به مهاجرت دارید انتخاب نوع متریال مصرفی می تواند به فرصت های شغلی شما در هر منطقه از جغرافیای کره زمین یاری کند اگر میخواهید بدانید درآمد جوشکاری در کشورهای مختلف چه میزان است حتما این مطلب را مطالعه کنید.

اگر هم نیاز به آموزش دارید حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید تا بصورت رایگان خدمات مورد نیاز به شما ارائه گردد.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.