درآمد جوشکاری در مناطق مختلف ایران

امروزه داشتن حرفه و مهارتی که بتوان از آن کسب درآمد کرد بسیار مهم می باشد. اگر این مهارت به صورتی باشد که در تمام نقاط ایران و جهان بتوان از آن امرار معاش کرد بسیار عالی می باشد. درآمد جوشکاری در ایران و تمام نقاط جهان قابل توجه بوده و می توان بر روی دستمزد آن حساب کرد. 

میزان دستمزد جوشکاری
میزان دستمزد جوشکاری

درآمد جوشکاری در ایران در نقاط مختلف چقدر می باشد؟

در این بخش به مهمترین شهرهایی که در آنها شغل جوشکاری بیشتر مورد نیاز است همراه با دستمزد و مقدار تایم کار آنها  اشاره خواهیم کرد:

1.درآمد جوشکاری در عسلویه:

در ابتدا باید به این مسئله اشاره کرد که درآمد جوشکاری در ایران به دو صورت محاسبه می شود. اولین مورد دریافت کارمزد به صورت محاسبه  کیلویی می باشد  و روش بعدی محاسبه به صورت پروژه ای و تعداد کارکرد روزانه می باشد. در شهر عسلویه با توجه به نوع پروژه ها و آب و هوای خاص آن منطقه نرخ میانگین درآمد  45 تا 55 میلیون برای بیست روز کاری می باشد.

درآمد جوشکاری در دنیا 

  1. درآمد جوشکاری در ماهشهر: 

  2. شرایط آب و هوایی و سختی کار در این منطقه از کشور هم تقریبا مشابه با عسلویه می باشد. درآمد جوشکاری در ایران در این شهر به صورت میانگین برای 20 روز کاری 45 تا 55 میلیون تعیین می شود.
  3. درآمد جوشکاری در جاسک و چابهار: 

  4. این مناطق هم به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و پروژه های صنعتی و سنگین به طور میانگین برای بیست روز کاری حقوقی برابر 45 تا 55 میلیون در نظر گرفته می شود.
  5. درآمد جوشکاری در بندرعباس و قشم: 

  6. درآمد جوشکاری در ایران معمولا در مناطق با شرایط مشابه یکسان می باشد. بندرعباس و قشم چون منطقه ای توریستی می باشند و در آنها پروژه های بزرگ اجرا می شود دستمزدی برابر 45 تا 55 میلیون برای 20 روز کاری پرداخت می شود. همچنین آب و هوای این منطقه نیز بسیار گرم و شرجی می باشد و کار کردن در آن منطقه به ویژه کار جوشکاری بسیار مشکل است.
دستمزد جوشکاری آرگون در پالایشگاه
دستمزد جوشکاری آرگون در پالایشگاه
  1. درآمد جوشکاری در آبادان: 

  2. آبادان یکی از شهرهایی می باشد که در زمان جنگ بسیار آسیب دیده است. به همین دلیل روند ترمیم و بازسازی شهر در حال اجرا می باشد و پروژه های ساختمان سازی و جوشکاری در این شهر فعال است. آب و هوای این شهر مشابه شهرهای ذکر شده در قسمت های قبلی می باشد. حقوقی که به صورت میانگین برای جوشکاری در این شهر برای 20 روز کاری در نظر گرفته اند برابر 45 تا 55 میلیون می باشد.
  3. درآمد جوشکاری در اهواز: 

  4. درآمد جوشکاری در ایران معمولا در شهر های جنوبی ایران بالاتر از سایر مراکز می باشد. دلیل این موضوع هم آب و هوای گرم و پروژه های صنعتی و بزرگ می باشد. البته تبحر جوشکار هم برای تعیین این دستمزد مهم می باشد. برای اهواز در حال حاضر برای 20 روز کاری میانگین حقوقی برابر 45 تا 55 میلیون در نظر گرفته می شود.
  5. درآمد جوشکاری در تهران: 

  6. درآمد جوشکاری در ایران در پایتخت برای 26 روز کاری به طور میانگین 15 تا 20 میلیون می باشد. دلیل کاهش مبلغ دستمزد در این شهر به دلیل تعداد بالای جوشکار و همچنین امکانات موجود در این شهر می باشد. البته لازم به ذکر است پروژه هایی که در این شهر اجرا می شود هم از انواع مختلف می باشد.
حقوق جوشکار حرفه ای
حقوق جوشکار حرفه ای
  1. درآمد جوشکاری در اصفهان: 

  2. درآمد جوشکاری در ایران در شهرهای صنعتی مانند اصفهان معمولا مشابه پایتخت می باشد. کلان شهری مانند شهر اصفهان که شهری صنعتی و توریستی می باشد دارای انواع پروژه های جوشکاری خواهد بود. در این شهر به طور میانگین برای 26 روز کاری حقوقی برابر 15 تا 25 میلیون را در نظر می گیرند.
  3.  

راههای بالا بردن درآمد جوشکاری 

  1. درآمد جوشکاری در اراک: 

  2. همانطور که اشاره شد پروژه های جوشکاری و پروژه های مرتبط با جوشکاری در شهر های صنعتی بسیار زیاد می باشد. شهر اراک هم از این دست از شهر ها است. به همین دلیل دستمزد جوشکاری در این شهر هم به صورت میانگین برای 26 روز کاری 15 تا 25 میلیون در نظر گرفته می شود.
  3. درآمد جوشکاری در مشهد: 

  4. شهر مشهد به عنوان پایتخت مذهبی ایران یکی از توریستی ترین شهرهای ایران می باشد. همچنین این شهر یکی از قطب های صنعتی کشور نیز است پس شرایط کلان شهر های صنعتی هم برای این شهر صادق خواهد بود. میانگین دستمزد 15 تا 25 میلیونی برای 26 روز کاری برای این شهر برای انجام فعالیت های جوشکاری معمولا پرداخت می شود.

درآمد جوشکاری در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها:

جوشکاری پیشه ای  می باشد که دارای شاخه های مختلف است. این حرفه  در تمام نقاط دنیا کاربردی بوده  و دارای فرصت شغلی مناسب  می باشد. درآمد جوشکاری در ایران قابل مقایسه با سایر کشور ها نمی باشد. زیرا که جوشکاران در سایر کشور ها با توجه به تبحر و نوع کاری که انجام می دهند دستمزد دریافت می کنند. این دستمزد در کشورهای جنگ زده ای  مانند: عراق و سوریه بیشتر از ایران بوده و در کشور های اروپایی و عربی قابل مقایسه با کشور ما نمی باشد. اما با توجه به مواردی که در قسمت قبل اشاره شد در حال حاضر یک جوشکار کاربلد در ایران بیکار نمانده و درآمدی نسبتا متوسط را خواهد داشت. 

نتیجه گیری 

درآمد جوشکاری در ایران وابسته به برخی مسائل می باشد. در این بخش به مهمترین این فاکتور ها اشاره خواهیم کرد:

  1. مهارت جوشکار: فردی که جوشکاری آرگون یا جوشکاری زیر آب یا صنعتی بلد است مشخص است که درآمدی بیشتر از یک جوشکار معمولی خواهد داشت.
  2. استان و محل کار جوشکار: در بعضی از استان های کشور کار ساخت و ساز و انجام پروژه های جوشکاری فصلی می باشد. از جمله این مناطق می توان به مناطق سردسیر کشور اشاره کرد. ولی در برخی مناطق این پروژه ها در تمام سال انجام می پذیرد مانند: استان های جنوب کشور. پس درآمد یک جوشکار در استان هایی که این شغل فصلی نمی باشد بیشتر خواهد بود.
  3. به روز بودن و قابلیت استفاده از تکنیک ها و دستگاه های جدید باعث می شود که در آمد یک جوشکار افزایش یابد. زیرا که صنعت ساخت و ساز یک صنعت پویا بوده و همواره در حال پیشرفت می باشد.

 

4.7/5 - (18 امتیاز)

5 نظر

  • توی ایران اصلا برای جوشکار یا کسی که حرفه بلد باشه ارزش قائل
    نمیشن، همه کارفرماها دوست دارن با کمترین هزینه بیشترین سود رو
    بکنن، بیشتر شهر ها با حقوق اداره کار حقوق میدن مگر اینکه کنتوراتی
    یا پالایشگاهی باشه

    • درود بر شما خوشبختانه تو این سالها شرایط جوشکارها خیلی بهتر شده به خصوص در شهرهای جنوبی نفتی کمپین ها و فراخوان ها تو این سالها خوب جواب داده

  • عجب وال..من که ۲۰ساله جوش میدم ازآرگون تا اسیتلن خیری
    ازکارفرماهای مرکزواطراف ندیدم حتی بیمه درستی برامون نریختن کارگر
    مفت بودیم .اگرم نه بگی یه تازه کارو میارن مفتم کارمیکنه چون
    توایران کیفیت مهم نیست و ناظراهم همه باپول ردیفن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.