8مدرک آرایشگری مردانه [مهاجرت+100%اشتغال]

آشنایی با انواع مدرک آرایشگری مردانه

امروزه بیشتر انسان ها به چهره خود اهمیت بسیاری می دهند که ظاهری زیبا و شیک داشته باشند. شغل آرایشگری یکی از محبوب ترین شغل ها در کشورهای مختلف است. بیشترین طرفدارهای این شغل ایرانی هستند. معتبرترین مدرک آرایشگری مردانه در کشورمان ایران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود. بیشتر مردم فکر می کنند که مدرک آرایشگری مردانه فنی و حرفه ای  همان دیپلم آرایشگری است اما در اشتباه هستند. شما برای گرفتن مدرک آرایشگری مردانه لازم است در کلاس های فنی و حرفی ای شرکت کنید و بخش جالب این داستان این است که این مدرک رسمی اعتبار بین المللی دارد.

آموزشگاه آرایشگری مردانه
آموزشگاه آرایشگری مردانه

پس از دریافت مدرک آرایشگری مردانه می توان به صورت مستقل یا همکاری با شرکت های مربوط به صنعت زیبایی فعالیت خود را آغاز کرد. برای فعالیت در این حرفه به آموزش و تخصص فنی در رابطه با محصولات و فنون مختلف آرایشگری نیاز خواهید داشت. از مهمترین مهارت های مورد نیاز برای فعالیت در این حرفه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجیه و توضیح خدمات و محصولات
  • ذوق و سلیقه در زمینه زیبایی
  •  

مراحل دریافت مدرک آرایشگری مردانه 

برای دریافت مدرک آرایشگری مردانه این مراحل را باید طی کنید:

  • رفتن به یک آموزشگاه آرایشگری مردانه معتبر و قابل تایید سازمان فنی حرفه ای
  • ثبت نام در دوره ها
  • یادگیری عملی
  • یادگیری تئوری
  • شرکت کردن در آزمون تئوری آرایشگری
  • در صورت قبولی آزمون تئوری شرکت کردن در آزمون عملی
  • در صورت قبولی آزمون عملی می توانید مدرک آرایشگری مردانه خود را بگیرید.

 

مدرک متعادل ساز چهره مردانه
مدرک متعادل ساز چهره مردانه

 

کوتاه کردن مو با ماشین و تیغ در پیرایش مردانه

برای گرفتن مدرک آرایشگری مردانه کوتاه کردن مو با تیغ و ماشین شما باید با دستگاه موزر کار کنید. موزر معروف ترین دستگاه برای کوتاه کردن مو و اصلاح مردان است. این دستگاه برای درست کردن خط ریش و درست کردن موها استفاده می شود. بر روی سر این موزر ها شانه های مختلفی جای می گیرند که از شماره یک شروع می شود و تا چهار ادامه دارد. کوتاهی مو با دستگاه موزر کار بسیار دشواری نیست. اگر چند نکته را در نظر بگیرید به سادگی می توانید موهای خود یا دیگران را با موزر کوتاه کنید. انتخاب به موقع شماره شانه در کار شما خیلی مهم است و این را در نظر بگیرید که هرچه شماره شانه پایین تر باشد مو کوتاه تر می شود. اگر نمی خواهید که مو خود یا طرف زیاد کوتاه شود از شماره شش استفاده کنید. شماره شانه سه و چهار برای کوتاهی های زیبا یا کلاسیک استفاده می شوند.

اگر دوست دارید که دور سر و پشت سر را سفید کنید از شماره دو استفاده کنید. بعد از کوتاه کردن مو لازم است که موزر و شانه های خود را پاکیزه کنید. بهترین راه برای تمیز کردن شانه های موزر استفاده از مسواک است. هیچ وقت موزر خود را با آب تماس ندهید چون باعث خرابی آن می شود. البته بستگی به موزر هم دارد چون بعضی از موزرها ضد آب هستند. برای این که تیغه های موزر روان شوند و تیز شوند از روغن مخصوص استفاده می کنند. برای ریختن روغن میزان لازم را باید بدانید و اجازه دهید دستگاه دو یا چند دقیقه درجا کار کند. با آموزش آرایشگری مردانه شما هم می توانید درآمد کسب کنید.

ترمیم کننده مو (مردانه)

با افزایش استرس و مشکلات اقتصادی الگو سر مردان ایرانی تغییر می کند و خیلی از افراد عقب رفتگی مو دارند یا کامل موهایشان ریخته است. بدون شک مردان از این اتفاق ناراضی هستند. به همین دلیل شغلی به نام ترمیم کننده مو سر به وجود آمده است که مشتری های بسیاری دارد.

مدرک چهره پرداز مردانه
مدرک چهره پرداز مردانه

ترمیم کننده مو کسی است که دوره های آموزشی این شغل را پشت سر گذاشته و ساختمان پوست و مو را به خوبی بشناسد و رنگ مو را به خوبی تشخیص بدهد. با مدرک آرایشگری مردانه ترمیم کننده مو شما می توانید شروع به کار کنید.

چهره پرداز مردانه

چهره پردازی مردانه یک مدرک آرایشگری مردانه پرطرفدار دیگر است. چهره پردازی مردانه به نام گریم در سینما شناخته می شود. چهره پردازی مردانه ایراد های چهره را با فنون مختلف از بین می برد. این کار باعث پنهان سازی ماه گرفتگی ها، لکه و جوش شده و پوست را جوان می سازد. چهره پردازی مردانه بیشترین کاربرد را در سینماها دارد که با داشتن مدرک آرایشگری مردانه چهره پردازی در صنعت سینما می توانید درآمد کسب کنید.

چهره مردان به هفت دسته تقسیم می شود:

  • چهره های گرد
  • چهره های قلبی
  • چهره های گلابی
  • چهره های لوزی
  • چهره های مربع
  • چهره های مستطیل
  • چهره های بیضی که بهترین صورت محسوب می شود.

در تمام فیلم های ترسناک که آدم ها صورت خود را به صورت ترسناک در آورده اند از علم چهره پردازی استفاده شده است.

مدرک آرایشگر و پیراشگر مردانه
مدرک آرایشگر و پیراشگر مردانه

بهداشت کار ناخن مردانه

برای محافظت از ناخن بهتر است آن ها را با قیچی ناخن کوتاه کنیم تا از آسیب دیدن و شکستن جلوگیری کنیم. بعد از انجام کارهای روزمره بهتر است دست های خود را بشوییم و دست خود را به خوبی خشک کنیم. استفاده کردن مرطوب کننده باعث می شود که ناخن های ما دیر بشکند. هیچ وقت پوست های دور ناخن ها را جدا نکنید زیرا باعث آسیب دیدگی و التهاب می شود. باید بگذاریم به صورت خودکار جدا بشود. استفاده از وسایل مراقبتی مانند لاک ناخن و روغن ناخن باعث می شود ناخن های ما زیبا و در برابر آسیب و خشکی مقاوم شود. تغذیه سالم شما کمک می کند که ناخن های شما سالم و بسیار محکم شود. در تغذیه سالم ویتامین هایی وجود دارند مانند:

  • پروتئین
  • ویتامین A
  • آهن،
  • ویتامین C

که باعث سالم ماندن ناخن ها می شود. در مدرک آرایشگری مردانه بهداشت ناخن بیشتر در این مورد صحبت می شود.

مدرک پاکسازی پوست جهت متعادل سازی مردانه
مدرک پاکسازی پوست جهت متعادل سازی مردانه

کاربر مواد شیمیایی در پیرایش مردانه

پرکاربردترین مدرک آرایشگری مردانه، دوره های کاربرد مواد شیمیایی است. کارآموز برای بالا بردن رتبه خود باید مهارت رنگ، اکسیدان و مخلوط کردن مواد شیمیایی را داشته باشید. تسلط در این موارد در کسب نتایج عالی در آزمون موثر می باشد. بیشتر مردم به خدمت های زیبایی و مراقبتی که آرایشگرهای مرد ارائه می دهند علاقه بسیاری نشان می دهند.

درآمد و بازارکار آرایشگری مردانه 

با کسب این مدرک می توان آینده کاری خود را تضمین کرد. به شما پیشنهاد می کنم که از مواد شیمیایی به صورت مکرر و زیاد استفاده نکنید زیرا به موها و پوست صورت شما آسیب جدی وارد می کند.

 

متعادل ساز چهره مردانه

معادل ساز چهره مردانه با اجرای تکنیک های خاص و ویژه می تواند چهره مردان را متعادل سازی نماید. وسایل های لازم که در این کار استفاده می شود:

  • پودر های مختلف
  • مداد های آرایشی
  • فیکسر های مختلف

با دریافت این مدرک آرایشگری مردانه به بهترین نحو ممکن قادر به متعادل سازی چهره مردانه خواهید بود. در این حرفه عدم تقارن، جوش ها، لکه های صورت از بین خواهند رفت. در نهایت صورت درخشان خواهد شد.

مدرک کاربر مواد شیمیایی مردانه
مدرک کاربر مواد شیمیایی مردانه

آینده کاری مدرک آرایشگری مردانه

میزان درآمد آرایشگری مردانه به سطح تخصص شما و داشتن مکان آرایشگری وابسته می باشد. عوامل موثر در درآمد شما به نوع خدماتی که شما ارائه می دهید بستگی دارد. درآمد این شغل همچنین به تعداد مشتری ها، تجربیات شما و مهارت، محلی که شما در آنجا هستید وابسته می باشد.

مدرک کوتاه کردن مو با زوایای محتلف با قیچی در پیرایش
مدرک کوتاه کردن مو با زوایای محتلف با قیچی در پیرایش

به عنوان مثال مشتری کسی که بیرون از شهر مغازه دارد نسبت به کسی که وسط شهر مغازه دارد کمتر است. نکته اصلی این است که شما اگر بتوانید به خوبی تبلیغات کنید می توانید مشتری های خوبی را جذب کنید. یک چیزی که بیشتر مشتری ها دوست دارند دکوراسیون آرایشگاهی که شما دارید می باشد. هرچه دکوراسیون شما زیباتر باشد میل آمدن مشتری ها بیشتر خواهد بود. اگر خدمات خوبی به مشتری ارائه بدهید درآمد شما افزایش خواهد یافت. خدمات مناسب که می توان به مشتری ارائه داد شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از اسپری های مو پایان هر اصلاح
  • اجرای مدل موی مناسب

چیزی دیگری که آرایشگاه های معروف از آن استفاده می کنند داشتن مجله ای پر از مدل مو های مختلف و زیبا است که مشتری بتواند به خوبی مدلی که می خواهد را انتخاب کند.

آیا شما به اخذ اقامت کشورهای دیگر فکر می کنید؟ دریافت مدرک آرایشگری مردانه یکی از این روش هاست.

شرایط اخذ اقامت ترکیه با مدرک آرایشگری مردانه 

با دریافت مدرک آرایشگری مردانه می توان اقامت کشور ترکیه را دریافت کرد. درآمد آرایشگر های مردانه در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال در کشور ترکیه درآمد یک آرایشگر در سال 2021، 23 هزار لیر در سال بوده است. این کشور اخیرا اقدام به جذب آرایشگران با مدرک دیپلم آرایشگری و دیگر مدارک آرایشگری مردانه نموده است.

شرایط اخذ اقامت آلمان با مدرک دانشگاهی

یکی دیگر از کشورهایی که اخذ اقامت آن با مدرک آرایشگری مردانه امکان پذیر است، آلمان می باشد. با فعالیت در حرفه آرایشگری در آلمان می توان به میزان 23 هزار یورو در سال درآمد کسب کرد. یکی از روش های جذب مشتری خوش آمد گویی با ایشان به بهترین نحو ممکن می باشد. همچنین آرایشگر باید بتواند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند و به خوبی به مشتری نوبت دهد. آرایشگر نباید حق کسی را در نوبت دهی ضایع کند. یکی از معایب شغل آرایشگری این است که به خود صدمه می زنید. از جمله معایب شغل آرایشگری می توان به مواجهه با مشکلات زیر اشاره کرد:

  • مشکل های تنفسی
  • مشکل های پوستی
  • عفونت های مختلف

یک مشکل دیگر این حرفه سرپا ایستادن برای طولانی مدت در محل کار می باشد. ابزارهای مختلف برای آرایشگری هزینه های بالایی دارد و این هزینه به کیفیت آن بستگی دارد.

 نتیجه گیری 

اگر علاقمند هستید آرایشگری مردانه را بصورت کاملا حرفه ای بیاموزید و کسب درامد کنید و در صورت لزوم مهاجرت به هر گوشه از دنیا نمایید با مشاورین ما جهت آموزش و راهنمایی در تماس باشید .

شماره تماس : 02166908046 09370000230

امتیاز به مطلب
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.