10 مدرک کابینت سازی و صنایع چوب برای مهاجرت

یکی از راه های به دست آوردن شغل و زندگی ایده آل، مهارت آموزی در زمینه ای است که به آن علاقه داریم. در صورت علاقه و انگیزه ، داشتن مدرک کابینت سازی می تواند رویای شما را محقق کرده و حتی روند مهاجرت شما را تسریع نماید. در این متن به معرفی سیزده مدرک در این زمینه می پردازیم. اگر شما نیز این روزها به مهاجرت فکر می کنید و در عین حال از علاقمندان به صنعت چوب و نجاری هستید، مطالعه این متن برای شما مفید خواهد بود. اما لازم است قبل از دریافت هر کدام از این مدارک آموزش کابینت سازی را در یکی از بهترین آموزشگاه های ایران بگذرانید

مدرک درودگر

یکی از حرفه های پولساز و خوش آتیه، نجاری یا همان درودگری است. برای این حرفه باید مدرک آن را در اختیار داشت. با گذراندن دوره های تئوری و عملی، می توان مدرک کابینت سازی را گرفت. با ثبت نام در آموزشگاه کابینت سازی می توان صفر تا صد رشته درودگری و رشته های مرتبط با آن را آموخت. در پایان دوره، مدرک معتبر فنی و بین المللی که مورد تایید سازمان فنی حرفه ای است، به فارغ التحصیل اعطاء می شود. همچنین پشتیبانی از کارآموزان پس از اتمام دوره ها امکان پذیر است. مدرک ارائه شده قابل ترجمه بوده و به خاطر دارا بودن کد ملی آموزش شغل، در صد و نود و شش کشور دنیا پذیرفته می شود.

 

کابینت ساز جوبی
کابینت ساز جوبی

مدرک کارور رزین اپوکسی چوب

مدرک کابینت سازی به رشته های مختلفی اختصاص داده می شود. یکی از این رشته‌ها که دارای مدرک مستقلی است، مدرک تخصصی رزین اپوکسی چوب است. این رشته، یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین رشته‌های حوزه نجاری و درودگری است. هم نشینی رزین اپوکسی در کنار چوب، طرح‌های جذاب و مدرنی می‌سازد که به شدت مورد علاقه مردم قرار گرفته است. کمتر خانه‌ای است که در طراحی دکوراسیون داخلی از این هنر صنعت استفاده نکرده باشد. کسانی که به عنوان کارور رزین اپوکسی چوب مدرک این رشته را به دست می‌آورند، می‌توانند آینده شغلی و مالی خود را تضمین کنند. خوب است بدانید، این هنر صنعت، نیاز به فراگیری نکات ریز و درشت فراوانی دارد. رزین باید کاملا شفاف باشد و هیچ حبابی در آن دیده نشود. خوشبختانه این نوع رزین نیاز به حلال ندارد و پس از خشک شدن خاصیت ضد خشی پیدا می‌کند. از این هنر صنعت می‌توان در کانتر آشپزخانه، میزهای مختلف و … استفاده کرد.

مدرک کابینت ساز چوبی

علاقمندانی که مایل هستند به عنوان کابینت ساز چوبی وارد بازار کار شوند، می توانند مدرک کابینت سازی را از آموزشگاه های معتبر دریافت کنند. کابینت سازی با انواع چوب ها نیاز به مهارت های ویژه ای دارد. فردی که در این رشته موفق به اخذ مدرک معتبر می شود می تواند به خوبی چوب را برش داده و قطعات بریده شده را با کمک ابزارآلات مختلفی به هم اتصال دهد. شناسایی و بررسی فنی انواع صفحات چوبی، بررسی طرح های اولیه کابینت و نحوه برش زدن، ترسیم نقشه کار، از جمله سرفصل های آموزشی کابینت سازی از نوع چوب است. اتصال قطعات بریده شده و تزیین نمای کابینت با روکش های مختلف نظیر روغن جلا، رنگ روغن و موارد دیگر، آموزش نصب دستگیره ها و اکسسوری های لازم و در نهایت لکه گیری نهایی کابینت چوبی از دیگر جمله سرفصل هایی است که کارور آن ها را در محیطی مجهز و استاندارد فرا می گیرد.

مدرک کابینت ساز چوبی
مدرک کابینت ساز چوبی

مدرک طراحی و مدل سازی کابینت های چوبی به کمک نرم افزار 3DMAX

مدرک درودگری
مدرک درودگری

ارائه مدرک کابینت سازی با گذراندن سرفصل های آموزشی چون نرم افزار تری دی مکس امکان پذیر می باشد. این نرم افزار قوی و کارآمد، طراحی کابینت و دیگر کالاهای چوبی را به صورت مدل های سه بعدی، انیمیشن سازی و رندرینگ امکان پذیر می کند. همچنین این نرم افزار از تمامی نقشه ها و ترسیمات کاربر در نرم افزار اتوکد حمایت می کند. تسلط بر این نرم افزار شانس ورود کارور را به بازارهای جهانی افزایش می دهد. مدل سازی هر تصویر و هر محیطی در این نرم افزار امکان پذیر می باشد. طراحی نمای داخلی آشپزخانه با این نرم افزار کاملا آسان و کاربردی است. همچنین انواع روکش ها را می توانید در این محیط، روی کابینت ها قرار داده تا به طرح دلخواه خود برسید.

 

مدرک روکش کار صفحات فشرده چوبی

در کنار مدرک کابینت سازی ، یکی دیگر از مدارکی که می توان در آموزشگاه کابینت سازی دریافت کرد، مدرک روکش کار صفحات چوبی است. روکش کار چوب باید بتواند لایه های نازک چوب را به طرز زیبایی روی مصنوعات چوبی قرار دهد. روکش کار می تواند ظاهر بسیاری از کالاهای چوبی را که مخدوش یا آسیب دیده اند، تزیین کند. کارور روکش کار، با انواع ورقه های نازک روکش آشنایی داشته و طرز نصب و چسباندن آن ها را بر روی کابینت یا دیگر فرآورده های چوبی می داند. تسلط روکش کار صفحات چوبی به او کمک می کند تا در مسیر موفقیت کاری قرار گرفته و به منابع مالی خوبی دست پیدا کند. یکی از مراحل مهم در این حرفه آشنایی روکش کار با انواع مختلف روکش های طبیعی و مصنوعی است. حتی روکش کار، انواع ورق های کاغذی و روکش ترموپلاستیک را شناخته و کار با آنها را بلد است.

مدرک کابینت ساز چوبی ماهر

مدرک کابینت سازی ماهر از دیگر مدارکی است که در حوزه مصنوعات و فرآورده های چوبی به هنرآموزان اعطا می شود. با داشتن مدرک کابینت سازی هنرآموز می تواند به طراحی، ساخت و نصب انواع دست سازه های چوبی مانند کابینت، کمد، گنجه و …بپردازد. این شغل در واقع ترکیبی از علم ریاضی و هنر است. کابینت ساز ماهر باید بتواند به درستی کابینت را اندازه گرفته و تمام مراحل ساخت کابینت را با موفقیت طی کند. ترمیم بخش های مختلف کابینت، نصب آن بر روی دیوار و … از جمله مهارت هایی است که باید به آن اشراف کامل داشته باشد. امروز با توسعه و رشد چشمگیر صنعت ساختمان سازی، لزوم استخدام فنی ترین کابینت سازها اهمیت بسیاری یافته است. این حرفه می تواند کارآموز را از نظر مالی و ثبات شغلی تضمین نماید. خوشبختانه بازار کار این حرفه بسیار پر رونق گزارش شده و کمبود نیروی ماهر و ورزیده یک دغدغه مهم برای صاحبان صنایع چوبی و ساختمانی است.

 

مدرک سازنده و نصاب کابینت با صفحات ام دی اف و کورین

یکی دیگر از مدارک مهم و معتبر در حوزه نجاری و درودگری، مدرک سازنده و نصاب کابینت با صفحات ام دی اف و کورین می باشد. کارآموزی که دارای مدرک کابینت سازی است و در این حوزه تسلط خوبی پیدا کرده، می تواند به قابلیت های بسیاری دست یابد. دوره هایی که برای اخذ این مدرک برگزار می شود، در سریع ترین زمان و در مجهزترین کارگاه های آموزشی، کارآموز را به درجه استادی و مهارت در کار می رساند. هنرجو پس از دریافت مدرک خود می تواند به صورت مستمر با اساتید خود در ارتباط بوده و سوالات و اشکالات خود را با ایشان مطرح نماید. آموزش اندازه گیری در سبک های مختلف مانند سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، نحوه برشکاری از جمله سرفصل های آموزشی است که هنرآموز متقاضی باید فرابگیرد. آشنایی با یراق آلات جدید و طرز کار با آنها از دیگر سرفصل های آموزشی است که به هنرآموز تعلیم داده می شود.

مدرک کابینت سازی MDF و صفحات کورین
مدرک کابینت سازی MDF و صفحات کورین

مدرک نصاب کابینت چوبی

اگر از آموزشگاه های معتبر مدرک صنایع چوب دریافت شود، هنرآموز را با سرعت بیشتر و مطمئن تری به بازارهای کار جهانی خواهد رساند. یکی دیگر از زیرشاخه های رشته نجاری و کابینت سازی، نصاب کابینت چوبی است. این حرفه نیز دارای مدرک مستقلی است. کسانی که در رده شغلی نصاب کابینت فعالیت می کنند، باید صفر تا صد این حرفه را بدانند. نصب کابینت چه چوبی چه با متریال های دیگر، نیاز به یادگیری انواع شیوه های اتصال آن بر روی سطح دیوار دارد. این روزها روش های اتصال کابینت متنوع می باشد. نصب درب های کابینت و قرار دادن صحیح هر یک از یونیت ها نیاز به مهارت خاصی دارد که تنها از طریق ورود به کارگاه های آموزشی امکان پذیر است. نحوه چیدن کابینت در آشپزخانه دارای نکات ریز و درشتی است که یک نصاب ماهر باید به آن اشراف داشته باشد. این حرفه تا زمانی که صنعت ساختمان سازی برقرار است، پایدار بوده و جذب نیروی کار خوبی دارد.

مدرک متصدی دستگاه لبه چسبان

مدرک دیگری که در حوزه کابینت سازی می توان دریافت کرد، مدرک متصدی دستگاه لبه چسبان است. شما می توانید ضمن دریافت مدرک کابینت سازی، این مدرک را نیز به دست آورید. خوب است بدانید، برای طراحی و ساخت کابینت نیاز به دستگاه ها و تجهیزات مدرنی است. یکی از این دستگاه ها، دستگاه لبه چسبان نام دارد. کابینت ساز پس از اینکه قطعات چوبی را کنار هم گذاشت و بهم وصل کرد، باید لبه های خشن و برآمده سطح کار را برطرف کند. این کار با کمک نوارهای مخصوصی انجام می شود که به لبه های سطح کار چسبانده می شود. با کمک دستگاه لبه چسبان به راحتی می توان این نوارها را به لبه ها و سطوح مورد نظر چسباند و ایرادات را برطرف کرد.

مدرک کارور تهیه تخته ام دی اف(MDF)

اگر به فکر گرفتن مدرک کابینت سازی هستید، حتما به آموزشگاه های کابینت سازی معتبری که برای این منظور دایر شده اند، سری بزنید. این مراکز، مدارک بسیار متنوع و آموزش های بسیاری را برای هنرآموزان خود تدارک دیده اند. یکی از این آموزش ها که به گرفتن مدرک معتبر فنی حرفه ای و مورد تایید بازارهای جهانی ختم می شود، مدرک کارور تهیه تخته ام دی اف است. خوب است بدانید، ام دی اف از خرده های چوب هیزمی به دست می آید. کارور باید نخست تمام خرده های چوب را به وسیله خردکن به الیاف تبدیل کند. این الیاف در مراحل بعدی به قطر یک سانت و نیم تا سه سانتیمتر پهن می شوند. تمام سطح چوب باید از اندازه های یکنواختی برخوردار باشد. تهیه ام دی اف از این الیاف ها و خرده های چوب نیاز به گذراندن دروس و سرفصل های آموزشی بسیاری دارد.

 

حرف آخر 

اگر تمایل به مهاجرت به خارج از کشور دارید و میخواهید در زمینه بازارهای صنایع چوب ، نجاری و کابیتت سازی مدرک بین المللی دریافت کنید با ما در ارتباط باشید 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.